PROJECTES


 ESCOLA INNOVADORA

          § Horari flexible
Les classes lectives són de 9-14h. De 14-15:30h té lloc el menjador i de 15:30-17h activitats lúdiques i gratuïtes.
         §Escola matinera
De 8:30-9h les famílies que ho necessiten poden deixar els infants atesos per una educadora.
         §Entrades relaxades amb música clàssica
Els xiquets i les xiquetes del CEIP LA SOLANA no fan cues ni carreres per entrar a classe. Entren com les persones, de manera autònoma i a mesura que va arribant a l’escola. La música clàssica dona el BON DIA a tots els solaners i solaneres cada matí.


o   ESCOLA OBERTA
Jornades temàtiques d’escola oberta: 9 d’octubre, Nadal, dia de la Pau, Carnestoltes, dia de la dona, dia de la inclusió, fi de curs... Aquests dies són jornades que es treballen com a projecte i que convidem a la comunitat educativa i al teixit associatiu a participar, a construir escola i educació. Les jornades temàtiques impliquen molt de treball i esforç que trenquen la rutina diària i enriqueixen molt el procés d’ensenyament-aprenentatge.
              ( Dia de la Dona )                                        ( Celebració 9 d'octubre )                                                 ( Carnestoltes )
 

       
 o   ESCOLA ACTIVA I INCLUSIVA
      §  UECIL
La única aula per a alumnat amb TEA de la comarca es troba a la nostra escola. Aquesta aula té 8 xiquets i xiquetes atesos per una especialista en Pedagogia Terapèutica, una especialista d’Audició i Llenguatge i una educadora. L’alumnat TEA ens fa créixer a tots i totes i ens ensenya a viure amb valors d’inclusió i respecte.

PATIS ACTIUS
Projecte d’innovació que també forma part de la formació del professorat. Els patis actius són un dels projectes que més havem impulsat els darrers cursos. Són un bon nexe per la implicació de tota la comunitat educativa. Famílies, alumnat i professorat estem convertint els espais exteriors amb espais que faciliten una millor convivència partint de la diversitat de materials, jocs, espais i climes que es creen. Sorrals, cabanes, racons de mandales, jocs populars, tennis-taula, futbolí... Aquest projecte està facilitant que l’alumnat visca en un entorn coeducatiu, inclusiu i de respecte.


MÚSICA EN DIRECTE
La música té un valor incalculable i al CEIP LA SOLANA la tenim molt present. Gairebé cada mes podem escoltar mestres i alumnat que toquen diferents instruments, artistes que convidem a l’escola per fer tallers-concerts... Sempre es lliga la música a la cultura i la tradició d’Ontinyent i la tradició valenciana.
Comptem amb el projecte ARA ESCOLTEM. A l’escola no hi ha sirena, sinó música temàtica anunciada a un panell que segueix una programació coherent segons l’estació, la festivitat o el moment del curs.


ENTRADES RELAXADES AMB MÚSICA CLÀSSICA
Els xiquets i les xiquetes del CEIP LA SOLANA no fan cues ni carreres per entrar a classe. Entren com les persones, de manera autònoma i a mesura que va arribant a l’escola. La música clàssica dona el BON DIA a tots els solaners i solaneres cada matí.

EXPERIMENTS PER APRENDRE
L’alumnat del centre utilitza l’aula d’experiments per aprendre de manera vivencial i significativa.
Tallers internivells setmanals
Totes les setmanes l’alumnat del CEIP LA SOLANA es barreja amb companys i companyes d’altres aules per organitzar-se en grups i desenvolupar tallers temàtics que aporten coneixement i experiències variades i diferents a les que tenen lloc a l’aula de referència.




HORT ESCOLAR
La pebrella, el timó i l’espígol es troben entre les diferents aromàtiques que tenim plantades junt a les lletugues, les faves i les cebes que vegem créixer cada hivern. Tot l’alumnat aprèn amb terra a les mans com creixen les plantes i degusta els seus fruits.

APADRINAMENT LECTOR
Tots els infants de la Solana tenen un company/a més major de referència i que fa la figura de padrí. Una vagada al mes es reuneixen per llegir contes, també quan fem excursions i activitats especials

AUXILIAR NADIU EN ANGLÉS
Som una escola plurilingüe que cada curs sol·licita el programa d’auxiliars nadius del ministeri per enriquir l’anglès oral dels nostres infants.




Comentaris